هر کاربر تلفن هاي هوشمند به طور ميانگين ماهانه از ۲۹ اپليکيشن استفاده مي کند
نوشته شده توسط : ali
همانطور که انتظار مي رود، اپليکيشن هاي شبکه هاي اجتماعي، بيشترين آمار استفاده را داشته اند و هر سال اين مقدار رو به افزيش است.

يبشتر از يک ميليارد اسمارت فون در سراسر جهان وجود دارد و انسان ها از اين وسايل هوشمند تقريبا هر استفاده اي که فکرش را بکنيد دارند. از نيازهاي ابتدايي همچون پيام دادن و تلفن زدن گرفته تا نيازهاي پيشرفته تري چون تماشا کردن ويديو و انجام بازي. اگر دقت کنيد، اسمارت فون ها هيچگاه از دستان مان خارج نمي شوند و اين نشان از اهميت بالاي آن ها در زندگي روزمره ما دارد.

پس از گذشت چند ماه از عمر يک اسمارت فون، معمولا انبار بزرگي از اپليکيشن هاي مختلف را روي آن نصب داريم اما سوالي که پيش مي آيد اين است که از چه تعداد آن ها واقعا استفاده مي کنيم و مدت زمان استفاده چقدر است؟
در ادامه مطلب با ديجياتو همراه باشيد تا بيشتر در اين مورد صحبت کنيم.

بنابر جداول ارائه شده توسط Statista، که منبع آن اطلاعاتي از ربع چهارم سال ۲۰۱۳ کمپاني تحقيقاتي نيلسن بوده، کاربران جوان تر از اپليکيشن هاي بيشتر و براي مدت زمان بيشتري استفاده مي کنند. به طور ميانگين، ۲۶٫۹ اپليکيشن در طول يک ماه مورد استفاده قرار مي گيرد. گروه سني ۱۸ تا ۲۴ سال از ۲۸ اپ و افراد بالاي ۵۵ سال، از ۲۲ برنامه کاربردي استفاده مي کنند.
گروه هاي سني ۲۵ تا ۳۴ و ۳۵ تا ۴۴، هر کدام به ترتيب از ۲۹٫۵ و ۲۹٫۳ برنامه در طول يک ماه استفاده مي کنند در حالي که افراد ۴۵ تا ۵۴ سال تمام نيازهاي شان در ۲۵٫۸ برنامه خلاصه مي شود.

متعجب شديد که چرا محدوده سني ۱۸ تا ۲۴ سال از تعداد اپليکيشن هاي کمتري نسبت به گروه هاي ديگر استفاده مي کنند؟ اينجا همه چيز در مورد ميانگين است. افراد ۱۸ تا ۲۴ سال با ثبت ۳۷ ساعت در يک ماه رکورددار بيشترين زمان استفاده از برنامه هاي کاربري هستند.
هر چه بالاتر مي رويم مدت زماني که يک شخص از برنامه هاي تلفن همراهش استفاده مي کند کمتر مي شود. طبيعي است، چرا که هر چه بيشتر پا به سن مي گذاريد مسئوليت هاي بيشتري مي پذيريد و سرتان شلوغ تر مي شود. افراد ۲۵ تا ۳۴ و ۳۵ تا ۴۴ سال، زمان تقريبي ۳۳ الي ۳۵ ساعت را با گجت هاي شان سپري مي کنند. در حالي که ۴۵ تا ۵۴ ساله ها نهايتا ۲۵٫۸ ساعت سرگرم اين برنامه ها هستند، افراد بالاي ۵۵ سال تنها ۲۲ ساعت در طول يک ماه براي اپليکيشن ها وقت مي گذارند.

همانطور که انتظار مي رود، اپليکيشن هاي شبکه هاي اجتماعي، بيشترين آمار استفاده را داشته اند و هر سال اين مقدار رو به افزيش است. به ربع چهارم سال مالي ۲۰۱۲ که باز ميگرديم، ما تقريبا ۸٫۵ ساعت از برنامه هاي جستجو و شبکه هاي اجتماعي استفاده مي کرديم در حالي که اين رقم در ربع چهارم سال ۲۰۱۳ به ۱۰ ساعت و ۵۶ دقيقه (تقريبا ۱۱ ساعت) رسيده، يعني ۳۱ درصد افزايش داشته است. بخش سرگرمي هم با ۱۰ ساعت و ۳۴ دقيقه، دومين بلوک بزرگ را در اختيار دارد.
دوربين تلفن هاي همراه در چند سال گذشته پيشرفت هاي قابل توجهي به خود ديده اند، در همين حين تعداد تصاوير گرفته شده هم هر سال نسبت به گذشته بيشتر شده اند. پس بايد در نظر داشت که برنامه هاي مربوط به عکاسي هم اهميت بسيار بالايي پيدا کرده اند. در سال ۲۰۱۲ هر شخص تقريبا ۲۶ دقيقه در ماه با اين ابزارها مشغول بوده در حالي که يک سال بعد، اين رقم به بيش از يک ساعت مي رسد؛ افزايش فوق العاده ۱۳۱ درصدي.
در مجموع، ما در ۳ ماه انتهايي سال ۲۰۱۳ و نسبت به سال گذشته، تقريبا ۳۱% بيشتر از اسمارت فون هاي مان استفاده کرده ايم. جامعه آماري اين تحقيقات ۵ هزار نفر بوده و نيلسن از اپليکيشن Mobile Netview 3.0 براي به دست آوردن اين اعداد بهره برده.
 
 

برچسب ها: اسمارت فون ، پیام دادن ، تلفن زدن ، زندگی ، روزمره ، خبرنو ، خبر نو ، khabareno ، khabare no ،





:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: